Lithuanian article: "Socialinis verslas – naujas rūbas geresniam gyvenimui?/Social business - new cloth for the better living?"


Ne veltui mada yra toks dalykas, be kurio mes, merginos, neišsiverčiame kasdieniame gyvenime. Pastebėjau aš tą pačią tendenciją ir versle, kuriam jau yra pasiūtas naujas rūbelis – socialinis verslas. Suprantu, jog tai ne apie spalvų derinimą, bet gal apie geresnį gyvenimą?
Prieš gerą pusmetį susipažinau su rusiškų ir amerikietiškų šaknų turinčia amerikiete Katya. Smulkutė, protinga, gudri ir gera mergina ji man pasirodė, o vėliau supratau, kodėl. Ji ir jos tėveliai Talino centre  vadovauja „The Living Room cafe“ veikiančiai kavinukei, kurioje ne tik gera atmosfera, viskas pigu, bet ir padavėjai visuomet išsišiepę ir laisvi, nes jie – savanoriai! Tuo momentu ir aš nesupratau, ką ji man aiškino, net suabejojau savo anglų kalbos žiniomis, bet dabar suprantu viską – tai socialinis verslas!
Socialinis verslas - tai verslo valdymo principais ir inovacijomis pagrįstas paslaugų ir produktų pardavimas, kurio pagrindinis tikslas yra spręsti socialines ir aplinkosaugines problemas. Socialinis verslas reinvestuoja pelną į įmonės plėtrą ir/arba paramą, o ne išmoka jį savininkams, neatsižvelgiant į savo juridinį statusą. Labai jau moksliškas paaiškinimas, tačiau labai taikliai apibūdina šį naują ir madingą rūbelį verslo mados pasaulyje. Kuo jis madingas ir žavus? Tuo, jog jo tikslas yra padėti kitiems, nesiekiant susikrauti milijonų iš teikiamų paslaugų kitiems. Kaip ir mano herojės atveju – jų kavinėje galima nusipirkti kavos, atbatos ar gabalėlį skanaus šokoladinio torto už priimtiną studentui kainą, nes nereikia dengti išlaidų, skirtų padavėjo atlyginimui. Šioje vietoje yra taip pat skatinamos įvairios socialinės veiklos – įvairių menininkų parodos, akustiniai koncertai, netgti „FREE STORE“ – merginų rojus, kuriame gali tau nepatinkančius drabužius iškeisti į naujus, nors ir nešiotus, bet už tai neišleisti nei cento. Ne paslaptis, kad ir Talino lietuviai susitinka šioje kavinėje kiekvieną mėnesį tam, kad nepamirštų lietuvių kalbos bei pasidalintų gera nuotaika.
Tai tik vienas iš pavyzdžių, darančių pasaulį gražesniu ir geresniu gyventi. Lietuvoje veikia jau ne viena tokia iniciatyva, kuri dėvi socialinio verslo rūbelį. Jis ankštas, dar ne toks populiarus, kaip „Dolce&Gabana“, bet įgauna savo kainą kasdien. Gal ir tavo galvelėje kirba graži idėja? Nebijok jos realizuoti, nes gyvenimas per trumpas, kad švaistytum laiką.